Waarom wij niet per se willen winnen

Het doel van een oorlog is natuurlijk om de tegenstander te verslaan, zou je denken. Maar dat is niet per se zo bij ons. Deze club komt voor uit een club die op het hoogste niveau oorlog heeft gevoerd en op een gegeven moment tot de 200 sterkste clubs hoorde.

Maar in arena 5 en nu ook arena 6 is oorlog zelden leuk. Om kisten te halen moet je in hogere arena’s meer scoren. Om in arena 6 één bronzen kist te halen moet je 1.250 punten scoren, in arena 2 zijn dat slechts 375 punten. Om in arena 6 je eerste zilveren kist te halen moet je 10.000 punten scoren, in aren 2 is dit slechts 3.000. Moeilijk dus om in arena 6 kisten te halen zeker als je geen al te sterke kaarten hebt.

Daarbij komt ook nog eens dat de inhoud van de kisten in arena 6 slechter is dat in de lagere arena’s. Veel meer kans op boosters die je eigenlijk niet wil hebben in de kistjes in de hogere arena’s

Wij spelen in arena 1 en 2. Zodra wij arena 3 binnen gaan merken wij dat de tegenstanders vaak niets of slecht weinig doen. Je wint in principe iedere oorlog maar er is geen lol aan als de tegenstander niks doet. Dit geldt voor arena 3 en arena 4 en het grootste gedeelte van arena 5. Pas hoog in arena 5 krijg je weer sterke tegenstanders. En ga je verliezen als je zelf niet een club met hele sterke spelers hebt.

Daarom starten wij dan ook een nieuwe club als wij arena 3 bereiken. Wij beginnen dan weer in arena 1. Dat is wel altijd weer een gedoe om iedereen mee te krijgen en het kost simcash om een nieuwe club te starten.

Daarom vinden wij het dus niet erg om te verliezen tegen een goede tegenstander. Dat levert vaak veel schades op die weer goedkope oorlogsitems opleveren. Wij kunnen daardoor dan ook makkelijker zelf scoren en kisten binnen halen. En we blijven des te langer in arena 1 en daarna in 2.